PIRACI gra planszowa blef
Kto jako pierwszy zdobędzie skarb tajemniczej wyspy?
Aby przejść na następne pola, gracze muszą blefować,
ale nie mogą się ujawnić.
Gracz, który pierwszy dotrze do skarbu wygrywa,
ale może dostać podatek od oszustwa, który opóźnia podróż.
IDEALNY POMYSŁ NA PREZENT!
Podczas gry dziecko ćwiczy spostrzegawczość i pamięć.
Uczy się także logicznego myślenia.
Cel gry: Piracki blef to gra polegająca na oszukiwaniu.
Gracze będą musieli wykładać zestawy identycznych kart, aby się poruszyć.
Część z nich będą trzymać w ukryciu. Następnie zadaniem innych graczy będzie odgadnięcie, czy przeciwnicy blefują, czy mówią prawdę!
Przygotowanie:
Umieść planszę na środku stołu. Ułóż dwa żetony skarb na zaznaczonych polach tajemniczej wyspy (znak X), symbolem zamkniętej skrzyni do góry.
Uważaj – żaden z graczy nie może zauważyć, co znajduje się na drugiej stronie żetonów.
Każdy z graczy wybiera pionek innego koloru i pasujący żeton „blef lub prawda”.
Pionki należy umieścić na polu start, a żetony naprzeciwko siebie.
Przetasuj wszystkie karty i rozdaj każdemu uczestnikowi gry po 5 sztuk.
Resztę odłóż zakrytą na pole zaznaczone na planszy.
Rozgrywka:
Zaczyna najmłodszy z graczy, następni rozgrywają rundy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
W swojej rundzie każdy z graczy może:
1. Wziąć dwie karty z kupki na rękę przed wykonaniem jednej z podanych niżej czynności:
- Położyć karty, pokazujące te same akcesoria (blefując lub nie).
- Pozbyć się karty z ręki.
2. Alternatywnie może wsiąść na pokład swojego statku.
Umieszczanie kart na planszy:
Zestaw kart, który gracz chce wyłożyć w swojej rundzie, musi się składać z 3, 4 lub 5 kart tego samego koloru (akcesoria lub pirackie karty).
Kiedy karty zostaną położone, 1 lub 2 muszą zostać odkryte, reszta pozostaje zakryta.
W tym miejscu gracz decyduje czy będzie blefował (czy mówił prawdę), kładąc zakryte te karty, które są inne od odkrytych.
Koniec gry:
Kiedy gracz dojdzie do jednego z pól tajemniczej wyspy, umieszcza tam swój pionek i odkrywa żeton skarbu: jeśli na odwrocie znajduje się skarb, wygrywa grę!
Jeśli skarb znajduje się na drugim polu, wyścig trwa dalej. Pierwszy z graczy, który dopłynie do drugiego pola wygrywa.
LICZBA GRACZY: od 2 do 5
CZAS GRY: 35 minut
ZESTAW ZAWIERA:
- planszę do gry
- 5 pionków w kształcie statków
- 5 żetonów "blef lub prawda"
- 2 żetony "skarb"
- 90 kart z akcesoriami, 10 kart pirackich
WYMIARY OPAKOWANIA: 30 x 28 x 4,5 cm
WIEK: od 6 lat
Gra jest nowa, zafoliowana.
Brak metod dostawy dla tego produktu.
Zobacz także