WARZYWNA LOTERIA gra strategiczna
Gra strategiczna Warzywna loteria to wspaniała zabawa
dla dwóch do czterech osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Gracze rzucają kostkami, starając się uzyskać najkorzystniejszą
dla siebie kombinację oczek, a w nagrodę zbierają warzywa i owoce
(żetony) do swoich koszyków - plansz (są 4 do wyboru),
zgodnie ze znajdującymi się na nich dziewięcioma rysunkami.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy wypełni odpowiednimi żetonami całą swoją planszę.
Gra ta ćwiczy myślenie strategiczne i koncentrację,
a przy okazji uczy dzieci rozpoznawać warzywa i owoce.
Gry rozbudzają wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie.
To wspaniała rozrywka dla całej rodziny.
ZESTAW ZAWIERA:
- cztery 9-polowe plansze, wykonane z solidnego kartonu
- 36 kartonowych żetonów z obrazkami owoców i warzyw
- 5 drewnianych kostek, 4 tabliczki ze ścieralną powłoką
- 1 zmywalny marker oraz bawełniany woreczek na żetony
materiał: karton, drewno
design: Francja
waga produktu: 0,58 kg
bezpieczeństwo i jakość: EN71-1; EN71-2, EN71-3; REACH
LICZBA GRACZY: 2-4
CZAS ROZGRYWKI: 30 minut
CEL GRY
Celem gry jest zapełnienie całej swojej karty żetonami z warzywami i owocami.
Gracz, który zrobi to jako pierwszy – wygrywa.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
1. Każdy gracz bierze tabliczkę i zapisuje na niej swoje imię.
Na tych tabliczkach gracze będą potem zapisywać wyrzuconą przez siebie kombinację oczek w danej turze.
2. Każdy gracz losuje dla siebie planszę z 9 obrazkami owoców i warzyw i umieszcza ją na stole przed sobą.
3. Gracze przygotowują żetony, potrzebne do gry. Żetony używane w grze i ich ilość zależy od liczby graczy:
- jeśli jest 2 graczy, wybierają oni tylko żetony z owocami i warzywami,
które znajdują się na 2 wybranych przez nich planszach (2 x 9 = 18 żetonów)
- jeśli jest 3 graczy, wybierają oni żetony z owocami i warzywami,
które znajdują się na 3 wybranych przez nich planszach (3 x 9 = 27 żetonów)
- jeśli jest 4 graczy, gra się wszystkimi żetonami.
Żetony umieszcza się w woreczku i wybiera losowo.
Tabliczka z zapisem kombinacji rzutu kostkami musi znajdować się w miejscu widocznym dla wszystkich graczy.
Służy ona do przypominania graczom o kolejności kombinacji, od najsilniejszej do najsłabszej.
Kostki pokazane na karcie dla każdej kombinacji to jedynie przykłady.
ZASADY GRY
Grę rozpoczyna najmłodszy gracz i to on decyduje o stawce za najlepszą kombinację rzutów w rudzie
(stawką może być jeden, dwa lub trzy żetony);
następnie każdy gracz losuje z woreczka liczbę żetonów, odpowiadającą tej stawce.
Wszystkie te żetony umieszcza się na środku stołu, obrazkami do góry.
Każdy gracz ma prawo do maksymalnie 3 rzutów kostkami w jednej kolejce.
Pierwszy gracz rzuca wszystkimi 5 kośćmi na raz; jeśli uzyskana kombinacja go nie zadowala,
może rzucić jeszcze raz jedną kostką, kilkoma kostkami lub ponownie wszystkimi.
Kiedy kombinacja mu odpowiada, lub po wykorzystaniu liczby prób, zapisuje kombinację na swojej tabliczce.
Rundę wygrywa gracz, który wyrzuci najlepszą kombinację – zabiera on wszystkie żetony wylosowane na początku rundy.
Wybiera z nich żetony z obrazkami warzyw lub owoców, znajdujących się na jego planszy,
a pozostałe wkłada z powrotem do woreczka.
Gracz, który wygrał daną rundę, będzie też pierwszy rzucać kostkami w kolejnej.
Uwaga: Jeśli gracze wyrzucą identyczne kombinacje, rundę wygrywa ten, który wyrzucił więcej oczek,
np. jeśli gracz A wyrzucił trójkę 3 oczek, a gracz B trójkę 4 oczek, to rundę wygrywa gracz B, bo 3x4 > 3x3.
Jeśli gracze wyrzucą całkowicie identyczne kombinacje, muszą jeszcze raz rzucić kośćmi.
Możliwe kombinacje (w kolejności rosnącej wartości):
para – 2 kostki z identyczną liczbą oczek
podwójna para – 2 pary kostek z identyczną liczbą oczek
trójka – 3 kostki z identyczną liczbą oczek
czwórka – 4 kostki z identyczną liczbą oczek
full – 1 trójka i 1 para
mały strit – 4 kostki z rosnącą w kolejności liczbą oczek
duży strit – 5 kostek z rosnącą w kolejności liczbą oczek
poker – 5 kostek z identyczną liczbą oczek
Wariant I
Aby uprościć grę, gracze mogą rzucać wszystkimi kostkami i sumować wyrzuconą liczbę oczek.
Rundę wygrywa wtedy gracz z najwyższą sumą.
Wariant II
Mniejsze dzieci mogą po prostu losować żetony z woreczka.
W każdej kolejce gracze po kolei losują po jednym żetonie
- jeśli warzywo lub owoc na nim znajduje się też na planszy gracza, umieszcza on na niej wylosowany żeton,
jeśli nie – wrzuca go z powrotem do woreczka i żeton losuje następny gracz.
Wygrywa ten, kto jako pierwszy zapełni swoją planszę.
WYMIARY OPAKOWANIA: 15,8 x 25 x 4 cm
WYMIARY PLANSZY: 14 x 14 cm
WYMIARY ŻETONU: 4,5 x 4,5 cm
WIEK: od 5 lat
Gra jest nowa, została zaprojektowana we Francji.
Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
Brak metod dostawy dla tego produktu.
Zobacz także