CZERWONY KAPTUREK gra karciana Zobacz większe

CZERWONY KAPTUREK gra karciana - DJECO

36,90 zł

DJ05126

Dostępność: W magazynie

Gra karciana polegająca polega na tym,
aby być pierwszym, który korzystając z kart "opowieści"
ułożyć w całość historyjkę o Czerwonym Kapturku.

Więcej szczegółów

Więcej informacji

ŚWIETNY PREZENT DLA PRZEDSZKOLAKA!

Przygotowanie
Na środku stołu ułożyć w okręgu 8 dowolnych kart, przedstawiających wilka w lesie bądź leśniczego w lesie, obrazkiem do dołu.
Pozostałe 8 kart z obrazkiem „lasu” położyć na stosiku pośrodku utworzonego okręgu z kart.
Potasować razem 34 kary (24 kary „opowieści i 10 kart z wilkiem) i rozdać po 3 dla każdego z graczy, reszta kart utworzy talię do grania.

Reguły gry
Zaczyna najmłodszy z graczy. Podczas każdej kolejki gracze mają 3 opcje ruchu:
- położyć przed sobą kartę „opowieści” z jakimkolwiek numerem, oprócz karty z numerem 6 która musi być grana na końcu.
- zwrócić jedną z 3 swoich kart z powrotem do talii kart (odkładamy ja zawsze pod spód talii)
- spróbować wygrać kartę opowieści, wyłożoną przez przeciwnika poprzez położenie na niej karty z wilkiem.
Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, wówczas gracz, na którego kartę został położony „wilk”,
stara się uchronić swoja kartę, odwracając jedna z kart z obrazkiem lasu tworzących okrąg.

Następnie gracz odwraca jedną z kart „lasu” tworzących okrąg i jeśli:
- odwrócona karta przedstawia wilka w lesie, gracz „broniący” swojej karty opowieści,
traci ją na rzecz przeciwnika, który położył wcześniej kartę wilka na wybrana kartę „broniącego”.
Wygrywający może dzięki zdobytej karcie zacząć układać swój rząd kart opowieści,
bądź dołożyć ją do już posiadanych kart, uzupełniając swoją opowieść. Karta wilka wraca na spód talii.
- odwrócona karta przedstawia leśniczego w lesie, gracz „broniący” krzyczy „bang” i wilk zostaje zabity, a karta obroniona.
Karta wilka wraca na spód talii.

Zawsze po skończonym ruchu, gracze muszą dobrać kartę z talii kart tak, aby „na ręku” mieli zawsze 3 karty.
Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zawsze kiedy z koła kart „lasu” jedna z kart zostaje odkryta, musi być zastąpiona
kolejna karta ze stosika znajdującego się pośrodku okręgu utworzonego przez karty „lasu”. Odwrócona karta wraca na spód stosiku.

Koniec gry - wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy ułoży całe opowiadanie składające się z 6 kart „opowieści”.

Liczba graczy: 2-4 osoby
Ilość kart:
50 kart
(24 karty „opowieści” + 10 kart z wilkiem +8 kart z myśliwym w lesie + 8 kart z wilkiem w lesie).
Czas gry:
15 min

WYMIARY OPAKOWANIA: 12 x 8,5 x 3 cm

WIEK: od 4 lat

Gra jest nowa, zapakowana w kolorowy kartonik.

GRY KARCIANE

Ostatnio przeglądane