POTWORKI gra karciana obserwacyjna Zobacz większe

POTWORKI gra karciana obserwacyjna - DJECO

71,90 zł

DJ05091

Dostępność: Kup do 13, wyślemy dziś

Co mają ze sobą wspólnego wszystkie potwory?
Aby znaleźć podobieństwa w grupie wesołych potworów,
potrzebna jest dobra pamięć i zmysł obserwacji.
Karty są dwustronne, co sprawia, że trudniej jest
zapamiętać obrazki, a jednocześnie uatrakcyjnia rozgrywkę.

Więcej szczegółów

Więcej informacji

Produkt z papieru i tektury z certyfikatem FSC®.

Gra rozwija zmysł wzroku, obserwacji i spostrzegawczość.

Na czym polega gra?
Potworki poziomu 1 posiadają 4 cechy, a każda z nich występuje w 4 wariantach.
Oczy: niebieskie, czerwone, zielone i różowe.
Usta: czerwone, żółte, zielone i niebieskie.
Ramiona: różowe, niebieskie, żółte i zielone.
Stopy: niebieskie, żółte, czerwone i różowe.

Potworki poziomu 2 posiadają 2 dodatkowe cechy, które występują w 4 wariantach.
Rogi: białe, żółte, zielone i niebieskie.
Detale: blizna, tatuaż, wąsy, plamki.
Karty "potworki" posiadają różne potworki z każdej strony.
Celem każdej rundy jest znalezienie cechy wspólnej dla 5 potworów.

Przygotowanie gry:
Gracze wybierają poziom gry i biorą odpowiednie karty potworów i wyzwań.
Wszystkie karty „potworów” są odkładane na jedną stronę,
a karty wyzwań są umieszczane na stosie obok nich.

Jak grać:
Gra składa się z kilku rund. Wybierzcie pierwszego rozgrywającego, a następnie kontynuujcie grę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Rozgrywający bierze kartę wyzwania, która podpowiada które potworki będą brane pod uwagę w tej rundzie.
Następnie weźcie 5 odpowiednich kart potworków (patrzcie na numerki) i połóżcie je na środku stołu.

Gracz rozgrywający deklaruje cechę znajdującą się na jednym lub więcej z 5 potworków 
widocznych na stole (np. różowe ramiona) i odwraca kartę pokazującą potworka, który nie posiada tej cechy (np. potwór nr 16).

- Jeśli nowy odkryty potwór posiada zadeklarowaną cechę (różowe ramiona), gracz może kontynuować rundę
i odwrócić innego potworka, który tej cechy nie posiada (np. potwór nr 7).

- Jeśli odkryty potwór nie posiada zadeklarowanej cechy (różowe ramiona),
kolejka gracza kończy się i przechodzi na na następną osobę.
Następny gracz deklaruje nową cechę znajdującą się na jednym lub więcej z 5 potworków (np. żółte stopy),
odwraca kartę potworka, który tej cechy nie posiada itd.

Gracz rozgrywający może kontynuować swoją rundę tak
aż na odkrywanym potworze znajduje się zadeklarowana wcześniej cecha.
Jeśli 5 widocznych potworków posiada zadeklarowaną cechę (np. 5 widocznych potworków ma żółte stopy),
runda kończy się, a gracz zdobywa kartę wyzwań i kładzie ją przed sobą.

Zaczyna się nowa runda. Gracz, który wygrał poprzednią rundę, staje się graczem rozgrywającym i wyciąga kolejną kartę wyzwań.
Gra toczy się tak jak wcześniej.

Wyjątkowy przypadek: jeśli wszystkie 5 widocznych potworków ma cechę wspólną, ale nie jest to cecha
zadeklarowana przez gracza rozgrywającego, pierwszy z graczy, który zadeklaruje tę cechę wygrywa rundę.

Koniec gry: Jak tylko któryś z graczy zdobędzie 3 karty wyzwań, gra kończy się.

Autor gry: Erwan Morin
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 15 min

ZESTAW ZAWIERA:  
- 24 małe karty „potworów” (2 poziomy), 80 dużych kart wyzwań (poziom 1 i 2)

WYMIARY OPAKOWANIA: 15,6 x 11,7  x 2,8 cm

WIEK: od 6 lat

Gra jest nowa, zapakowana w kartonik.

Instrukcja do gry w języku polskim - PDF.

Produkty powiązane

GRY KARCIANE

Ostatnio przeglądane